Μεγάλοι οίκοι μόδας στρέφονται στα ρούχα για κατοικίδια ζώα

Η αγορά ρούχων για τετράποδα σημειώνει ταχεία άνοδο. Μικροί και μεγάλοι σχεδιαστές δημιουργούν ρούχα για τους πιστούς τους φίλους και οι βιτρίνες των καταστημάτων σε κεντρικούς δρόμους “ντύνονται” με τα δημιουργήματά τους.

Καπέλα Gucci φτιαγμένα στην Ιταλία από ροζ μαλλί μπουκλέ, τσάντες ταξιδιού Celine με τελειώματα από δέρμα μοσχαριού (σ.σ. θα μπορούσε να είναι και τεχνητό…) και τσαντάκια με χρυσά καρφιά, είναι λίγα μόνο από αυτά που σχεδιάζονται για τους τετράποδους φίλους μας, κοσμώντας βιτρίνες σε κεντρικούς δρόμους της Ευρώπης.

Τον τελευταίο χρόνο, πολλοί οίκοι μόδας έχουν λανσάρει σειρές για κατοικίδια, όπως οι Gucci, Celine, Tommy Hilfiger, Hugo Boss και Christian Louboutin. Η Ντόλι Πάρτον λάνσαρε κι εκείνη τη δική της σειρά ρούχων για σκύλους το 2022, την οποία και ονόμασε Doggy Parton.

Ακόμη και η πασαρέλα έχει κρατήσει μια θέση για τον τριχωτό σας φίλο. Αυτόν τον μήνα, το ημερολόγιο μόδας ξεκίνησε με την εκδήλωση ανδρικής ένδυσης Pitti Uomo στην Ιταλία και, παράλληλα με την παρουσίαση της τελευταίας λέξης της μόδας για τους άνδρες, πραγματοποιήθηκε και μία νέα εκδήλωση, η PittiPets, αφιερωμένη σε ρούχα, αξεσουάρ και είδη σπιτιού για γάτες και σκύλους.

«Σκεφτόμασταν εδώ και αρκετό καιρό να επεκτείνουμε τα lifestyle όρια του Pitti Uomo», λέει ο Αντόνιο Κριστάουντο, διευθυντής της Pitti Immagine. «Μια αυξανόμενη αγορά έχει δημιουργηθεί ως αποτέλεσμα της ισχυρής ζήτησης των καταναλωτών».

Η παγκόσμια αγορά ενδυμάτων για κατοικίδια ζώα αναμένεται να ανέλθει σε 7,3 δισ. δολάρια έως το 2028, καθώς σημειώνει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 5%. Συγκριτικά με το 2019, οι πωλήσεις ενδυμάτων για ζώα έχουν αυξηθεί κατά 21%, ενώ το μέσο ποσό που ξοδεύουν οι ιδιοκτήτες έχει αυξηθεί κατά 9%. Οι σκύλοι, μάλιστα, έχουν τις πλουσιότερες γκαρνταρόμπες, αφού το 60% των ρούχων για κατοικίδια που πωλούνται αγοράζονται από ιδιοκτήτες σκύλων. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι ετήσιες δαπάνες για τα κατοικίδια ζώα ξεπέρασαν τις 7,5 δισ. λίρες το 2020, σύμφωνα με την Ένωση Παραγωγής Τροφίμων για Κατοικίδια (Pet Food Manufacturers Association), ενώ υπάρχουν περισσότερα από 34 εκατομμύρια κατοικίδια ζώα στη Βρετανία.

Ορισμένες από τις νεότερες προτάσεις, έχουν εμπνευστεί από τα ίδια τα κατοικίδια των σχεδιαστών. Η συλλογή της Gucci με πουλόβερ, παλτό και μεταφορείς ταξιδιού για κατοικίδια δημιουργήθηκε με γνώμονα τα δύο Τεριέ Βοστώνης του δημιουργικού διευθυντή, Alessandro Michele, τον Μπόσκο και τον Όσκο. Η σειρά από λουριά, σακούλες και μπολ της Celine, σχεδιασμένη από τον Hedi Slimane, δημιουργήθηκε για το Λαμπραντούντλ του, τον Έλβις.

Αυτή δεν είναι μόνο μια τάση για τη μόδα πολυτελείας. Εμπορικές μάρκες, όπως η H&M, έχουν επίσης δημιουργήσει ρούχα για σκύλους. Ο Κρις Κόρμπιν, εμπορικός διευθυντής της μεγαλύτερης αλυσίδας φροντίδας κατοικίδιων ζώων στο Ηνωμένο Βασίλειο, Pets at Home, δήλωσε ότι οι πωλήσεις πουλόβερ και φούτερ για σκύλους αυξήθηκαν περισσότερο από 60% σε ετήσια βάση. «Αυτό οφείλεται στον αυξανόμενο αριθμό ιδιοκτητών κατοικίδιων ζώων και στο γεγονός ότι τα κατοικίδια ζώα γίνονται αναπόσπαστο μέρος της οικογένειας σε μια αυξανόμενη τάση εξανθρωπισμού», εξήγησε ο ίδιος.

Οι αλλαγές στα δημογραφικά χαρακτηριστικά της ιδιοκτησίας κατοικίδιων ζώων έχουν συμβάλλει στην προώθηση της εν λόγω τάσης. Σχεδόν το 65% όσων απέκτησαν πρόσφατα κατοικίδιο στο Ηνωμένο Βασίλειο, είναι ηλικίας μεταξύ 16 και 34 ετών. Οι ιδιοκτήτες της αποκαλούμενης “γενιάς της χιλιετίας” (Millennials ή Γενιά Υ) και της “γενιάς Z” τείνουν να αντιμετωπίζουν τα κατοικίδιά τους ως προέκταση της οικογένειάς τους. Επομένως, είναι πιθανότερο να αγοράζουν τρόφιμα, αξεσουάρ και ρούχα για τα κατοικίδιά τους, παρόμοια με τα προϊόντα που θα αγόραζαν για τον εαυτό τους.

Η Ileana Ciamarone, συνιδρύτρια της βιώσιμης ιταλικής μάρκας κατοικίδιων ζώων Omniagioia, έχει δημιουργήσει μπολ για σκύλους, πουλόβερ και παλτά, χρησιμοποιώντας ανακυκλωμένα υλικά και τρισδιάστατη εκτύπωση (3D printing). Τα οικολογικά προϊόντα που μειώνουν το αποτύπωμα άνθρακα ενός κατοικίδιου, κερδίζουν ολοένα και μεγαλύτερη δημοτικότητα, σύμφωνα με την Ileana. «Μεγάλες ποσότητες πλαστικών υλικών καταναλώνονται στην αγορά φροντίδας κατοικίδιων ζώων, οπότε η μείωση αυτού του ποσοστού με τη χρήση 100% ανακυκλώσιμων υλικών ήταν ένας στόχος για εμάς. Η σειρά μας έχει, επίσης, μια μίνιμαλ αισθητική για τους ανθρώπους που είναι λάτρεις των ζώων και του σχεδιασμού», ανέφερε η ίδια.

Άξιο αναφοράς είναι, ακόμα, το γεγονός ότι το ενδιαφέρον για τα ρούχα για ζώα συνέπεσε χρονικά με την άνοδο των pet influencers στο Instagram και το TikTok. Το Ιταλικό Κυνηγόσκυλο Tika the Iggy και η Boobie Billie, μια διασταύρωση Ιταλικού Κυνηγόσκυλου και Τσιουάουα, ηγούνται της παρέας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχοντας κλείσει συμφωνίες με εταιρείες και κάνοντας διάφορες συνεργασίες στο χώρο της μόδας.

Η Tea Kainu είναι διευθύνουσα σύμβουλος της Paikka, ενός φινλανδικού μπράντ ρούχων για κατοικίδια που παρουσιάζεται στο PittiPets. Δημιουργεί παλτά για τα σκυλιά της από τα 14 της χρόνια και πιστεύει ότι τα ρούχα τους θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζεται και η ανθρώπινη μόδα. «Μπορείτε να σχεδιάσετε προϊόντα από την οπτική γωνία ενός σκύλου, αλλά να τα κάνετε και πάλι μοντέρνα. Τα ρούχα θα πρέπει, επίσης, να βρίσκονται σε πολυκαταστήματα και καταστήματα lifestyle και όχι σε καταστήματα κατοικίδιων ζώων», αναφέρει.

«Γιατί να μην θέλετε να αγοράσετε το χειμερινό μπουφάν του τριχωτού σας φίλου από το ίδιο μέρος και την ίδια στιγμή που αγοράζετε ένα για τον εαυτό σας; Και, στην καλύτερη περίπτωση, τα μπουφάν σας θα είναι και ασορτί», συμπληρώνει η Tea Kainu.

Με πληροφορίες του Guardian

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ