Μελέτη: Περισσότεροι άνδρες παρά γυναίκες επιλέγουν τις γάτες ως κατοικίδια

Με πληροφορίες από περισσότερους από 20.000 κηδεμόνες κατοικίδιων ζώων (ιδιοκτήτες σκύλων και γατών) σε 20 χώρες, η παγκόσμια μελέτη της Mars εμβαθύνει στις εξελισσόμενες ανάγκες των ιδιοκτητών ζώων συντξροφιάς, συμπεριλαμβανομένων των γενεαλογικών διαφορών, τις πιο κοινές φυλές και νέες πληροφορίες σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι γονείς κατοικίδιων ζώων σε όλο τον κόσμο.

Με την ιδιοκτησία κατοικίδιων ζώων, ως γνωστόν, να αυξάνεται και τους ανθρώπους να θεωρούν τα ζώα ως ένα από τα πιο σημαντικά πλάσματα στη ζωή τους, τα αποτελέσματα σηματοδοτούν μια νέα εποχή τον γονεϊκό προσανατολισμό, όπου η συναισθηματική σύνδεση μεταξύ ενός γονέα κατοικίδιων ζώων και του κατοικίδιου ζώου τους είναι ισχυρότερη από ποτέ.

“Σχεδόν οι μισοί (47%) από τους ερωτηθέντες είναι ιδιοκτήτες για πρώτη φορά, γεγονός που σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τους γονείς κατοικίδιων ζώων”, δήλωσε ο Ικντίπ Σινγκ, πρόεδρος της Mars Pet Nutrition. “Γνωρίζουμε ότι οι γονείς κατοικίδιων ζώων εξελίσσονται και πρέπει να εξελιχθούμε μαζί τους, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να ενσωματώσουμε στο DNA μας τον γονεϊκό προσανατολισμό για να μεταμορφώσουμε την εμπειρία και να οικοδομήσουμε σχέσεις ζωής με τα 455 εκατομμύρια κατοικίδια και τους γονείς κατοικίδιων ζώων που προσεγγίζουμε”.

Ένα αξιοσημείωτο στοιχείο της μελέτης επικεντρώνεται στη βιωσιμότητα. Σύμφωνα με την έρευνα, το 45% των γονέων κατοικίδιων ζώων θεωρεί τη βιωσιμότητα βασικό στοιχείο κατά την αγορά τροφής για κατοικίδια ζώα. Σημειώνεται ότι το αίσθημα της βιωσιμότητας ήταν ιδιαίτερα έντονο μεταξύ της Γενιάς Ζ (Gen Z), υποδεικνύοντας μια στροφή προς πιο βιώσιμα και ηθικά παραγόμενα προϊόντα.

Κουτάβια και γατάκια, άνδρες έναντι γυναικών

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι γονείς κατοικίδιων ζώων είναι σαφώς αφοσιωμένοι στα κατοικίδιά τους, με περισσότερο από το ένα τρίτο (37%) των ιδιοκτητών σκύλων και γατών να θεωρούν τα κατοικίδιά τους το πιο σημαντικό όντα στη ζωή τους. Το ποσοστό αυτό είναι ακόμη υψηλότερο μεταξύ της Gen Z (45%) και των Millennials (40%).

Υπάρχει μια προτίμηση προς τα γατάκια και τα κουτάβια: το 84% των σκύλων και των γατών αποκτώνται πριν από την ηλικία των 12 μηνών. Οι πιο συχνά διαδεδομένες παγκόσμιες φυλές σκύλων είναι το Λαμπραντόρ (6%), το Τσιουάουα (6%) και το Γκόλντεν Ριτρίβερ (5%), και οι πιο συχνά διαδεδομένες παγκόσμιες φυλές γατών είναι η Περσική (16%), η Βρετανική Κοντότριχη (11%) και η Σιαμέζικη (9%).

Σήμερα, η ιδιοκτησία γάτας είναι πιο συχνή από την ιδιοκτησία σκύλου παγκοσμίως, με περισσότερους άνδρες (52% άνδρες έναντι 48% γυναίκες) να είναι ιδιοκτήτες γάτας. Η απόφαση για την απόκτηση ενός κατοικίδιου ζώου επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τους πιο κοντινούς ανθρώπους, με την οικογένεια (26%) να αποτελεί την κύρια επιρροή, ακολουθούμενη από τους φίλους (21%), τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (13%), την ηλεκτρονική αναζήτηση (13%) και τους κτηνιάτρους (11%).

Οι σκύλοι και οι γάτες παίζουν καθοριστικό ρόλο στη ζωή των γονέων τους. Από εκείνους που είναι ικανοποιημένοι με τα κατοικίδιά τους, οι ιδιοκτήτες σκύλων εκτιμούν την άνευ όρων αγάπη (50%) και την οικογενειακή πληρότητα (49%), ενώ οι ιδιοκτήτες γατών εκτιμούν την ψυχαγωγία (48%) και την ανακούφιση από το άγχος (44%) που προσφέρουν οι τετράποδοι φίλοι τους.

Το να είσαι γονέας κατοικίδιων ζώων, ωστόσο, φέρνει και προκλήσεις: Το 32% αισθάνεται ενοχές όταν αφήνει τα σκυλιά και τις γάτες του μόνα τους, και μόνο το 42% βρίσκει τις γειτονιές του πολύ φιλικές προς τα κατοικίδια, ενώ ένα επιπλέον 26% των γονέων κατοικίδιων ζώων δηλώνει ότι βρίσκει την ιδέα του ταξιδιού με τα κατοικίδιά του απαιτητική/προκλητική.

“Εργαζόμαστε πάντα για το επόμενο μεγάλο πράγμα στην ανατροφή των κατοικίδιων ζώων, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις από αυτή τη μελέτη για να καινοτομούμε συνεχώς και να προσαρμοζόμαστε για να λύνουμε τα προβλήματα των γονέων κατοικίδιων ζώων”, δήλωσε ο Σινγκ. “Οι γονείς κατοικίδιων ζώων δεν γεννιούνται – γίνονται, γι’ αυτό και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι έχουν τις συμβουλές, την καθοδήγηση και την υποστήριξη που χρειάζονται σε κάθε βήμα του ταξιδιού τους”.

Σχετικά με την έρευνα: Η Mars ανέθεσε στην Ipsos να διεξάγει μια διαδικτυακή έρευνα σε 20 αγορές με περισσότερους από 20.000 ιδιοκτήτες και μη ιδιοκτήτες σκύλων/γατών (με τουλάχιστον 500 γονείς γάτας και 500 γονείς σκύλου σε κάθε αγορά). Οι αγορές περιλάμβαναν τον Καναδά, τις ΗΠΑ, το Μεξικό, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Τουρκία, την Πολωνία, τη Βραζιλία, τη Νότια Αφρική, την Ινδία, την Ταϊλάνδη, την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες, την Κίνα, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία.


Ακολουθήστε το pet-in.gr στο Facebook, στο Instagram και το Google News

Απαγορεύεται ρητά η αναπαραγωγή ή αντιγραφή με οποιονδήποτε τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά του περιεχομένου του δικτυακού τόπου χωρίς έγγραφη άδεια του εκδότη.

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ