Μια νέα μελέτη από την Harris Poll σε 2.000 Αμερικανούς δείχνει ότι μια σημαντική μερίδα της κοινωνίας, συγκεκριμένα το 43%, προτιμά τα κατοικίδια ζώα από τα παιδιά.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι νεότερες γενιές, ιδίως οι Gen Z και Millennials, βλέπουν τα κατοικίδια ως πιο εύκολα στη φροντίδα και λιγότερο δαπανηρά συγκριτικά με τα παιδιά.
Τα Οικονομικά των κατοικίδιων: Πόσο κοστίζει η φροντίδα τους;
Οι δαπάνες για τα κατοικίδια παρουσιάζουν μια ενδιαφέρουσα γενεαλογική απόκλιση.
Κατά μέσο όρο, οι Αμερικανοί ξοδεύουν περίπου 4.366 δολάρια ετησίως για τις ανάγκες των κατοικίδιων τους. Ωστόσο, οι Gen Z και Millennials επενδύουν ακόμα περισσότερα, με ετήσιες δαπάνες που φτάνουν τα 6.103 και 5.150 δολάρια αντίστοιχα. Αντίθετα, οι Boomers δαπανούν κατά μέσο όρο μόνο 2.454 δολάρια, γεγονός που καταδεικνύει μια γενεαλογική μετατόπιση ως προς το πόσο «πολυτελώς» αντιμετωπίζεται η φροντίδα των κατοικίδιων.
Οι θυσίες για τα κατοικίδια
Η μελέτη καταδεικνύει και το βαθμό αφοσίωσης των ιδιοκτητών κατοικίδιων, με το 63% να δηλώνει ότι θα θυσίαζε ακόμα και χρόνια από τη ζωή του για να παρατείνει τη ζωή του αγαπημένου του ζώου.
Οι θυσίες, ωστόσο, δεν περιορίζονται μόνο στη χρονική διάρκεια. Σύμφωνα με την έρευνα, το 67% των ερωτηθέντων θα εγκατέλειπε το αλκοόλ για ένα χρόνο, το 62% θα διέγραφε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 50% θα παραιτούνταν από τρία χρόνια διακοπών, το 48% θα θυσίαζε 10.000 δολάρια, ενώ το 43% θα άφηνε στην άκρη μια προαγωγή στη δουλειά του, όλα αυτά για να κερδίσει επιπλέον χρόνο ζωής για το κατοικίδιό του.
Κατοικίδια και χώρος εργασίας: Το επόμενο σύνορο
Η τάση για φιλικά προς τα κατοικίδια περιβάλλοντα εργασίας ενισχύεται όλο και περισσότερο. Το 93% των ιδιοκτητών κατοικίδιων δήλωσε ότι θα αισθανόταν πιο ευτυχισμένο στη δουλειά εάν επιτρεπόταν η παρουσία των κατοικίδιων στο γραφείο, ενώ το 91% πιστεύει ότι η δυνατότητα αυτή θα ενίσχυε την αφοσίωσή τους στον εργοδότη τους.
Επιπλέον, το 90% σημείωσε πως η πολιτική αυτή θα μπορούσε να συμβάλει στην παραμονή τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στην ίδια εταιρεία.
Η ανάγκη για φιλικά προς τα κατοικίδια γραφεία φαίνεται να επιβεβαιώνεται και από το 58% των ιδιοκτητών κατοικίδιων που πιστεύει ότι οι εργοδότες πρέπει να εξομαλύνουν την παρουσία κατοικίδιων στο χώρο εργασίας. Το 49% θα καλωσόριζε ένα επίδομα για κατοικίδια, ενώ το 46% υποστηρίζει την παροχή ειδικής άδειας, γνωστής ως «άδεια για κατοικίδια».
Τα κατοικίδια ως μέλη της οικογένειας
Η σχέση των ανθρώπων με τα κατοικίδια τους αποκτά όλο και περισσότερα χαρακτηριστικά γονικής μέριμνας. Το 82% των ιδιοκτητών κατοικίδιων δηλώνουν ότι το ζώο τους είναι «σαν παιδί τους», με το 60% των Gen Z και Millennials να δίνουν προτεραιότητα στις ανάγκες των κατοικίδιων τους έναντι των δικών τους. Η οικονομική αυτή προτεραιότητα έχει και τις συνέπειές της, με το 34% των Millennials και το 29% των Gen Z να δηλώνουν ότι έχουν χρεωθεί λόγω των εξόδων για τα κατοικίδια τους.
Συμπέρασμα: Μια κοινωνία που μεταμορφώνεται από τα κατοικίδια
Η μελέτη αυτή καταδεικνύει μια νέα πραγματικότητα όπου οι Αμερικανοί, ιδιαίτερα οι νεότερες γενιές, αλλάζουν την παραδοσιακή ιδέα της οικογένειας για να ενσωματώσουν τα κατοικίδια ως σημαντικά μέλη της ζωής τους. Η CSO της Harris Poll, Λίμπι Ρόντνεϊ, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι οι «γονείς κατοικίδιων ζώων ξαναγράφουν τους κανόνες», απαιτώντας κοινωνική προσαρμογή για να αναγνωριστεί και να σεβαστεί ο ρόλος που τα κατοικίδια έχουν αποκτήσει.
Με ειδική ασφάλιση, άδειες και προσαρμοσμένες παροχές για κατοικίδια, η αγάπη των Αμερικανών για τα κατοικίδιά τους αναδιαμορφώνει το μέλλον της εργασίας, των παροχών και της οικογενειακής ζωής.
Η μελέτη αυτή βασίστηκε σε διαδικτυακή έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την Harris Poll τον Μάιο, και περιλαμβάνει μια αντιπροσωπευτική ανάλυση των ηλικιακών ομάδων της Gen Z, των Millennials, της Gen X και των Boomers. Τα ευρήματα επισημαίνουν μια έντονη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται τα κατοικίδια τους οι νεότεροι Αμερικανοί, καθορίζοντας έτσι νέες τάσεις και προτεραιότητες στην κοινωνία.
Ακολουθήστε το pet-in.gr στο Facebook, στο Instagram και το Google News