Παραμένει προβληματικό το πλαίσιο εισόδου των ζώων στους αρχαιολογικούς χώρους

Με αφορμή την απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Λίνας Μενδώνη για την ελεύθερη είσοδο ζώων συντροφιάς σε 120 αρχαιολογικούς χώρους, φιλοζωικοί φορείς εξέδωσαν ανακοίνωση που αφορά μεταξύ άλλων στους περιορισμούς που δεν ανταποκρίνονται στη σύγχρονη αντίληψη για τη σχέση ανθρώπινων και μη ζώων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση των φορέων για την είσοδο σκύλων στους αρχαιολογικούς χώρους

Άλλη μια προεκλογική κενολογία, που επί της ουσίας δεν βοηθάει να απεμπλακεί η ελληνική κοινωνία και οι διάφορες αρχές από συμπλέγματα κατά ζώων.

Μέχρι τώρα το φιλοζωικό κίνημα είχε καταφέρει να καταργήσει στην πράξη ένα αναχρονιστικό και πολυκαιρισμένο Προεδρικό Διάταγμα του 2004, το οποίο απαγόρευε την είσοδο των μη αστέγων κατοικίδιων ζώων στους αρχαιολογικούς χώρους, όπου δε δημιουργούνταν προβλήματα απαγόρευσης σε κάποιο αρχαιολογικό χώρο, πάντα οι κηδεμόνες των κατοικίδιων έβγαιναν κερδισμένοι πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.

Όλοι οι νόμοι όμως, ήτοι ο 3170/03, 4039/12, 4235/14 και ο σημερινός, που αναφέρονται ειδικά στα ζώα συντροφιάς, δεν απαγόρευαν την είσοδό τους σε αρχαιολογικούς χώρους. Η όποια αναφορά, αφορούσε τα άστεγα ζώα (αδέσποτα), των οποίων απαγορευόταν η επανατοποθέτηση μετά από κάποια περισυλλογή τους, π.χ. για στείρωση, σε περιφραγμένους αρχαιολογικούς χώρους.

Τώρα με τη γνωμοδότηση του ΚΑΣ, που προκλήθηκε φευ, όπως διαβάζουμε, από φιλοζωική ομοσπονδία, εισάγονται περιορισμοί αναχρονιστικοί, που δεν ανταποκρίνονται στη σύγχρονη αντίληψη για τη σχέση ανθρώπινων και μη ζώων, διαιωνίζοντας απαρχαιωμένες πεποιθήσεις.

Θεωρούμε ως μέγιστο πολιτιστικό ατόπημα στην ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού την κατά κόρον χρήση της λέξης Κτήτωρ, μιας και αυτό που πρεσβεύει, αποτελεί την πεμπτουσία του προβλήματος της ελληνικής κοινωνίας, από όπου προέρχονται τα δεινά όλων των ζώων.

Η ανακοίνωση σε όλα τα σημεία αναφέρεται στη λέξη Κτήτορας για να αποδώσει τη σχέση ανθρώπου με ένα ζώο και οι συνειρμοί είναι αναπόφευκτοι, Κτήτωρ, Κτήση, Κτήμα, Res. Ούτε καν δεσποζόμενο, όπως αναφέρει ο νόμος, αλλά κτήτωρ.


Επιπλέον με τη γνωμοδότηση αυτή παρατηρούμε τα παρακάτω:

  1. Προστίθεται μια ακόμη περίπτωση, διάκρισης και κατηγοριοποίησης των Ελλήνων πολιτών, σε αυτούς που έχουν μικρόσωμο και σε αυτούς που έχουν μεγαλόσωμο κατοικίδιο. Μέχρι τώρα είχαμε τα ΜΜΜ, τώρα έχουμε και τους αρχαιολογικούς χώρους.
  2. Σε 110 αρχαιολογικούς χώρους θα φτιαχτούν κλουβιά, όπου θα πρέπει να τοποθετείται ο μεγαλόσωμος σκύλος, για όση ώρα θα χρειαστεί ο κηδεμόνας του να περιηγηθεί τον χώρο, ίσως και πολλές ώρες, και αυτό το ονομάζουμε πολιτισμό και βήμα θετικό.
  3. Άνθρωποι αναρμόδιοι και ακατάλληλοι, ίσως και χωρίς μόρφωση, θα καλούνται στην είσοδο να “διαβάζουν” ένα βιβλιάριο για να πιστοποιήσουν αν ο σκύλος είναι εμβολιασμένος ή όχι και για ποιες ασθένειες, ενώ η πιο σημαντική παράβαση όπως π.χ. η έλλειψη τσιπ και καταγραφής δε θα μπορούν να διαπιστωθούν λόγω έλλειψης σκάνερ.

Δεν έχουμε παρατηρήσει ποτέ στην είσοδο των αρχαιολογικών χώρων να αναγράφεται αν είναι αναπεπταμένος ή όχι ο συγκεκριμένος χώρος.

Η περίπτωση τοποθέτησης πινακίδας σήμανσης του χώρου σε αναπεπταμένο ή μη αναπεπταμένο, θα σημαίνει διαχωρισμό των επισκεπτών σε αυτούς που θα έχουν μαζί τους το κατοικίδιό τους και στους μη έχοντες. Μια ακόμη μορφή διάκρισης.

Οι φορείς, που εν πρώτοις υπογράφουν την ανακοίνωση δεσμεύονται να προσπαθήσουν να αλλάξουν αρκετά σημεία της ρύθμισης, που μας γυρίζει σε μεγάλο βαθμό πίσω αντί για μπροστά.

  • Πανελλήνια Ομοσπονδία Νέμεσις, για το Περιβάλλον, τα Ζώα, κατά του Κυνηγιού
  • Φιλοζωική Ομοσπονδία Ελλάδος
  • Vegan Life NGO
  • Πανελλήνια Ένωση κατά της Κακοποίησης των Ζώων
  • LiberAnimal Greece
  • Vegan22 Greece
  • Liber Life Rhodes
  • DreamDancers Θεσσαλονίκη
  • DreamTeam ΕΛΛΑΣ

 

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ