Μια ομάδα για τα δικαιώματα των ζώων κατέθεσε μήνυση κατά της γαλλικής εθνικής σιδηροδρομικής εταιρείας SNCF, επειδή επέτρεψε σε ένα τρένο να φύγει, ενώ το προσωπικό γνώριζε ότι μία γάτα βρισκόταν στις γραμμές του τρένου.
Η γάτα στη συνέχεια καταπλακώθηκε και πέθανε.
Το περιστατικό, το οποίο συνέβη στο σταθμό Montparnasse στο Παρίσι τον Ιανουάριο, άφησε τους ιδιοκτήτες του ζώου σε κατάσταση σοκ.
«Είναι δύσκολο να το ξεπεράσω», δήλωσε η ιδιοκτήτρια της γάτας, η Τζώρτζια, στο 30 Millions d’Amis (30 Εκατομμύρια Φίλοι) – η ΜΚΟ που προσφεύγει στη δικαιοσύνη κατά του διαχειριστή του τρένου.
Η ποινική υπόθεση άνοιξε τη Δευτέρα 19 Ιουνίου στο Παρίσι, με την SNCF να αντιμετωπίζει την κατηγορία της “πρόκλησης ακούσιας βλάβης σε κατοικίδιο ζώο”, η οποία μπορεί να επιφέρει πρόστιμο 450 ευρώ.
Ωστόσο, οι 30 Millions d’Amis ζήτησαν να αναβαθμιστεί το αδίκημα σε “ηθελημένη πρόκληση θανάτου ζώου”, το οποίο επισύρει πολύ αυστηρότερη ποινή από 75.000 ευρώ πρόστιμο έως και πέντε χρόνια φυλάκιση.
Ακτιβιστές για τα δικαιώματα των ζώων έχουν οργανώσει διαμαρτυρίες για το περιστατικό και μια διαδικτυακή αίτηση με τίτλο “Δικαιοσύνη για το Neko” έχει συγκεντρώσει μέχρι στιγμής περισσότερες από 33.000 υπογραφές.
Πώς παρασύρθηκε η γάτα από τρένο στο Παρίσι
Η Τζώρτζια ταξίδευε με τη 15χρονη κόρη της Μελαϊνά τον Ιανουάριο, όταν η γάτα τους Neko δραπέτευσε από την τσάντα μεταφοράς του. Στη συνέχεια, ο Neko βρήκε καταφύγιο κάτω από το τρένο TGV που περίμενε στον σταθμό.
Οι ιδιοκτήτες του παρακάλεσαν τους αστυνομικούς να καθυστερήσουν την αναχώρηση του τρένου, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες τους είπαν “ότι δεν είναι δικό τους πρόβλημα, ότι είναι απλώς μια γάτα και ότι θα έπρεπε να την είχαμε κρατήσει με λουρί”.
Τα κατοικίδια ζώα επιτρέπεται να συνοδεύουν τους ιδιοκτήτες τους στα τρένα της SNCF είτε σε μεταφορέα είτε με λουρί, υπό την προϋπόθεση ότι οι άλλοι επιβάτες δεν έχουν αντίρρηση. Εκτός από τους σκύλους-οδηγούς, τα κατοικίδια ζώα πρέπει να έχουν εισιτήρια τρένου, τα οποία κοστίζουν 7 ευρώ.
Ένα άλλο μέλος του προσωπικού προσπάθησε να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες, αλλά μετά από 20 λεπτά προσπαθειών, το τρένο φέρεται να έφυγε από τον σταθμό, σκοτώνοντας τον Neko που βρισκόταν ακόμη στις ράγες.
«Είδα τον Neko να τρέχει κάτω από το τρένο και… μετά τον είδαμε κομμένο στη μέση. Ήταν τόσο βίαιο», δήλωσε η Μελαϊνά στο 30 Millions d’Amis.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στους ιδιοκτήτες προσφέρθηκε ένα δωρεάν εισιτήριο για το Μπορντό ως αποζημίωση για το νεκρό κατοικίδιο ζώο τους.
Chat écrasé par un TGV, la Fondation #30millionsdamis a déposé plainte vs la SNCF : « Si ce dossier va en Correctionnelle on est sur une peine alourdie de 5 ans de prison & 75.000€ d’amende » – Me X. Bacquet chez @Bruce_Toussaint @LeLiveToussaint @BFMTV pic.twitter.com/2D0oOdFXlk
— Fondation 30 Millions d’Amis (@30millionsdamis) January 24, 2023
Τι λέει η SNCF για το περιστατικό;
Η SNCF υποστήριξε ότι η γάτα δεν ήταν ορατή κάτω από το τρένο όταν αυτό ξεκίνησε και ότι το προσωπικό δεν μπορούσε να είναι σίγουρο αν βρισκόταν ακόμα στις γραμμές. Μόνο όταν το τρένο μετακινήθηκε, η γάτα έγινε ορατή, είπαν στο Euronews Green τον Ιανουάριο.
Ο διαχειριστής του τρένου επεσήμανε επίσης τους κινδύνους που εγκυμονεί το κατέβασμα στις γραμμές του τρένου που βρίσκονται υπό τάση, οι οποίες είναι ηλεκτροδοτούμενες.
Ο φορέας εκμετάλλευσης του τρένου δήλωσε ότι “λυπάται για αυτό το θλιβερό περιστατικό”, αλλά πρόσθεσε ότι “απαγορεύεται αυστηρά να κατέβουμε στις γραμμές, κάτι που θα έθετε σε κίνδυνο τη ζωή των δύο ταξιδιωτών ή των πρακτόρων μας… οι κίνδυνοι ηλεκτροπληξίας είναι πραγματικοί”.
Το κατέβασμα στις ράγες, ή ακόμη και το να στέκεται κανείς πολύ κοντά στην άκρη της αποβάθρας, ενέχει επίσης κινδύνους σύγκρουσης με τρένο. “Το φαινόμενο της έκρηξης που σχετίζεται με την ταχύτητα διέλευσης των τρένων μπορεί να ρίξει κάτω ακόμη και ένα άτομο που στέκεται σε απόσταση μικρότερη από 1,50 μέτρα από τις γραμμές”, δήλωσε η SNCF.
“Η SNCF ανησυχεί για την αιτία των ζώων και την ασφάλεια των κατοικίδιων ζώων που ταξιδεύουν με τρένο”, πρόσθεσε ο φορέας εκμετάλλευσης. “Δεν πρόκειται για μια κατάσταση που μας αφήνει αναίσθητους”.
Πηγή: Euronews.green