Γαλλία: Σε ισχύ η απαγόρευση εσωτερικών πτήσεων με στόχο τη μείωση των εκπομπών

Σε εφαρμογή τίθεται ο αμφιλεγόμενος νόμος που ψηφίστηκε προ διετίας στη Γαλλία, ο οποίος αφορά την απαγόρευση εσωτερικών πτήσεων σε δρομολόγια που καλύπτονται από τρένα σε λιγότερο από 2,5 ώρες.

Το μέτρο αποβλέπει στη μείωση των εκπομπών άνθρακα και επί της ουσίας καταργεί τις πτήσεις ανάμεσα στο Παρίσι και μεγάλες γαλλικές πόλεις, όπως η Ναντ, η Λιόν και το Μπορντ, οι οποίες ωστόσο θα εξακολουθήσουν να δέχονται πτήσεις με ανταπόκριση.


Η θέση των αεροπορικών εταιρειών

Οι αεροπορικές εταιρείες, που ακόμα δεν έχουν ανακάμψει από τις οικονομικές επιπτώσεις τής πανδημίας τού Covid-19, πιστεύουν ότι «η απαγόρευση αυτών των δρομολογίων θα έχει ελάχιστη επίδραση» στις εκπομπές άνθρακα και αντιτίθενται στο μέτρο, όπως δήλωσε ο επικεφαλής τού βιομηχανικού συνδέσμου Airlines for Europe (A4E) μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP).

Photograph by Thomas de Luze/Unsplash
Photograph by Thomas de Luze/Unsplash

Αντιδράσεις στα μέτρα που ζητούσαν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις

Από την άλλη πλευρά, περιβαλλοντικές οργανώσεις ασκούσαν πιέσεις στο Παρίσι να ακολουθήσει δραστικότερα μέτρα. Η Συνέλευση Πολιτών για το Κλίμα, οργάνωση που ιδρύθηκε από τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν το 2019 με τη συμμετοχή 150 πολιτών, είχε ζητήσει να καταργηθούν οι πτήσεις για δρομολόγια που καλύπτονται με τρένο σε χρονικό διάστημα μικρότερο των 4 ωρών. Παρ’ όλα αυτά, το όριο αναθεωρήθηκε στις 2,5 ώρες, ύστερα από «κύμα» αντιδράσεων από αντιπροσώπους τής τοπικής αυτοδιοίκησης και αεροπορικών εταιρειών, όπως της Air France – KLM.

Την απαγόρευση στήριξε από την πλευρά της και η οργάνωση καταναλωτών UFC-Que Choisir, η οποία επισήμανε πως «κατά μέσο όρο, τα αεροπλάνα εκπέμπουν 77 φορές περισσότερο CO2 ανά επιβάτη σε αυτά τα δρομολόγια, παρόλο που το τρένο είναι φθηνότερο και η απώλεια χρόνου περιορίζεται στα 40 λεπτά».

Εν τω μεταξύ, σχέδια για κατάργηση σύντομων εσωτερικών πτήσεων εξετάζονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ισπανία και η Γερμανία, ενώ η Αυστρία έχει ήδη καταργήσει το δρομολόγιο Βιέννη-Σάλτσμπουργκ και η κυβέρνηση τής χώρας επέβαλλε τέλος ύψους 30 ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 350 χιλιομέτρων.


Με πληροφορίες από AFP

Σχετικά Άρθρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ